Det finns bilder och texter som talar till oss och väcker intresse och engagemang. Och det finns bilder och texter som meddelar och informerar. Visst är skillnaden stor!
Detta används vid storytelling och innebär att man använder sig av historieberättande för att marknadsföra sitt företag och sin vara eller tjänst. På så sätt blir företaget mer personligt och levererar information på ett mer levande och intressant sätt vilket skapar personliga band till kunden. På så sätt stärks varumärket i kundens medvetande, blir mer levande och kunden kommer att komma ihåg dig och återkomma, tack vare din story och storytelling.
Använd en design som ”talar” till din målgrupp för att attrahera personer som är intresserade av det du erbjuder.Kom ihåg att kunderna handlar av dig för att de tycker att det de får, är mer värt än pengarna de ger dig.
Se till att ha ett uppdaterat, modernt och tilltalande textinnehåll, då blir det enklare för personer att förstå vad du erbjuder och du stärker samtidigt din SEO (din webbsida placeras högre upp i sökmotorer såsom Google). Vi hjälper dig gärna!
-Skapa en berättelse som beskriver ditt företag eller varumärke och historien bakom dina varor och tjänster. En sympatisk karaktär, verklig eller påhittad blir din budbärare till kunden och kundens medvetande.
-Tydliggör företagets värderingar tex inom hållbarhet och miljötänkande, och låt berättelsen förmedla vilka ni är som företag och varumärke. Låt era värderingar vävas in i berättelsen på ett naturligt sätt.
-Fokusera på igenkänning och berätta hur ni med era fantastiska varor och tjänster kan skapa positiv inverkan i kundernas liv.
Tycker du att storytelling verkar intressant för ditt företag eller varumärke, kontakta oss så hjälper vi till!
Appway Marketing AB, Österåker Berga 1, Vingåker, Sweden
E-post: kontakt@appway.se
Appway Marketing AB – Tech House med fokus på ditt företags lönsamhet.